17 Aralık 2014 Çarşamba

Annem benim cimri olduğumu düşünüyor...



Yatmak üzere hazırlandım ve ışığı söndürmek üzereyken annemin bir sözünü hatırladım.
Diyor ki bana "cimrisin sen, gece ışığı kapatıyorsun, küçücük çocuk karanlıkta nasıl uyusun"?
Diyorum ki annecim olur mu öyle şey, bu Mina'nın iyiliği için...
Gece 11:00 -02:00 arasında büyüme hormonları salgılanıyor ve bu hormonların daha sağlıklı seviyede salgılanabilmesi için zifir karanlık gerekiyor.
Çocuk daha zinde uyanıyor ve her şeyden önemlisi karanlık korkusu olmuyor.

Mina 8 aya kadar sepetinde yattı, sonra bir kaç gün koynumuzda yatsın derken 8 aydan bu zamana kadar yanımızda uyudu. Zaten "çalışan annenin dramı" isimli filmimde  günde 2-3 saat kaliteli zaman geçirebiliyoruz.
Bütün gün görmüyorum, bari bütün gece kokusunu içime çekeyim istiyorum.
Çocuk olmadan önce "aaaa kesinlikle yanımda yatırmam, herkes kendi yatağına" diyenlerdendim.
Çocuk doğunca dedim ki belki tek çocukta kalacağım, zaman zırt diye geçiyor ben çocuğuma, çocuğum bana doyamadıktan sonra uyku eğitimi olmuş ne işe yarar...
Bu gece yatağında uyuttum, tüm aileye iyigeceler dedik, uykuya geçti.
Bizim aile kalabalık olunca, herkese iyi geceler dileyelim derken uykuya rahat bir geçiş sağlıyor.
Şöyle başlıyoruz;
İyi geceler Emre
İyi geceler Elif
İyi geceler Alper
İyi geceler Arhan
İyi geceler Duru
İyi geceler Damla
İyi geceler Eliz
İyi geceler Ayaz
İyi gceler anane
İyi geceler dede
İyi geceler babaanne
---
Böyle gidiyor.Sonra diyoruz ki iyi geceler aydede.
Artık uyumaya hazırız.
 İyi geceler size de...

dinamikanne




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder