20 Ocak 2013 Pazar

İsim Okuma Merasimi

Bugün yarı kırkı çıktı.
20'si doldu denmiyor nedense,eski usul yarı kırk diyorum ben de.
Böyle konularda nedense eski söylemleri seviyorum.
O yaşanmışlıklar,söylemler boş yere değil.
Var bir şey.

Bugün ismi okundu kulağına.
Ninesinin ve dedesinin evinde bu merasimi gerçekleştirdik.
Babam eve hoca getirdi.
Önce ezan okudu, sonra kamet getirdi.
3 kere senin adın MINA dedi.
Sonra ; sağlıklı,hayırlı,mutlu,insanlığa faydalı, dinine bağlı bir kişi olması için dua ettik.
Ben bu dualar sırasında ağladım yine.

Şimdi içim çok daha rahat.
Kızımın ismi Mina.

İsmiyle büyüsün...

Hava soğuksa gün aşırı, hava iyiyse hergün banyo yapıyor.
Az sonra yıkayacağız, ancak bu yarı kırk kırklaması olacak.

Öyle büyüsün Mina.Geleneklerine bağlı olarak, eskileri arkasında bırakmayarak...


dinamikanne





1 yorum:

  1. Nice güzel günlerini görün canım benim, öptüm minik elleri ayakları:)

    YanıtlaSil