22 Temmuz 2013 Pazartesi

Konuk Yazar Türkan'dan Kızına Mektup

Türkan benden 4 yaş büyük ablam.
Ben ondan önce evlendim, sonra hamile kaldım.
Yani annelik konusunda sıramı bekledim :)
Hamileliğimizin bir kısmı birlikte geçti.
Kendisi çok araştıran bir anne olduğu için, benim için hayat daha kolaydı.
Onun gittiği doktorlara gidiyordum.İyi ki de öyle yapmışım.
Süper doktorumuz Feriha Uygur sayesinde 5 kız kardeş arasından efsane doğumlar yaptık.
Hem erken doğum hem de doğal doğum.
Daha ne olsun...
Türkan, doğal doğum ile büyük ölçüde cesaretlendirmişti beni.

Eliz....
Evlere şenlik kızı.
Eliz, müthiş hareketli bir çocuk.
3 kişi altını zor değiştiriyoruz.
Altını açtığımızda 9 kere dönüyor kendisi.Bağlamak ne mümkün.Bir kere ben tam yarım saat uğraştım ve bir kişi yardımı ile bağlayabildim.

Zor bir bebeklik geçirdi.
Hasta oldu, hastanede yattı, hepimiz çok üzüldük.
Ama hepsi geçti.
Büyüdü ve her şeyden önemlisi iyi ki doğdu.

Şimdi 1 yaşına giriyor.
Annesi ona mektup yazmış.
Teyzesi olarak da bana bu mektubu ölümsüzleştirmek düşer.

Eliz, Mina'nın ilk salıncağa binişinde eşlik etti.
İlk ablalığını yaptı bile.

                                                               21 Temmuz 2013

21 Temmuz 2013 (Eliz, Mina'ya ablalık yapıyor ilk salıncak denemesinde)


Nice uzun, sağlıklı yılları olsun.
Mutlu bir çocuk olsun.
Annesinin onu nasıl dünyaya getirdiğini ve annesinin & babasının nasıl büyüttüğünü unutmasın, hep yanlarında olsun...
                                
 Türkan & Eliz ( Kolları ağrımasına rağmen, huzursuz olmasın diye hep kucakta Eliz)

ve işte o mektup


Canım kızım,
BUGÜN 22  TEMMUZ 2013 yani senin 1 yaşına girmene 5 gün var.. Ve ben çok heyecanlıyım. Senin için ne kadarlık diyenlere artık 1 YAŞINDA diyebileceğim…
Çok zor bir bebeklik döneminden sonra muhteşem bir şey bu… Çok zor dememe rağmen senin yanında olmak benim için büyük mutluluk..

Son zamanlarda artık büyüdüğünü daha iyi anlıyorum sinirlenmeye başladın o küçücük güzel vücuttan o sesler nasıl çıkıyor inan bazen çok şaşırıyorum..
27.07.2013 de senin doğum günün..  Ama Ramazan ayına denk geldiği için ve sen erken uyuduğun için Ramazan Bayramın dan sonra yapalım dedik doğum gününü.. Bu arada tatil programı yapmıştık..Yani tatilden sonraya kaldı muhteşem partin!

Artık yeni tatlar girmeye başlayacak hayatına ve yasak olan her yiyeceği yiyebileceksin…Bal,reçel, yumurta beyazı,patlıcan bunlardan bazıları…
Gerçi sen emmeyi çok seviyorsun senin yemekle pek işin olmadı.. Emerken burnunu sıkmassam sen sabahlara kadar emebilirsin  beni…memeyi bırakman için bunu yapmak zorundayım.. Ancak o şekilde bırakıyorsun… yoksa sen de, bende perişan oluyoruz… özellikle ben J

1 yaşına girerken en çok sevdiğin şeylerden bazıları;
Kedileri, kuşları çok seviyorsun.. Üzerlerine atlarcasına… kedilerin üzerine gidiyorsun.. Salıncağı çok seviyorsun.. Seni bebek arabasına alıştıramadık sürekli kucaktasın.. ya babanın kucağında ya da benim kucağımdasın… Diğer çocuklara bazen çok imreniyorum J Pepe yi atlamamak lazım…
Ce eee yapmayı çok seviyorsun. Sen yanımızdayken sana bakmadan Eliz nerede diye sorduğumuzda gülerek kendini gösterip sesler çıkartıyorsun…
Hızlı hızlı emeklemeyi çok seviyorsun… Artık mutfağa da gitmeye başladın... Sen emeklerken bile yorulduğunu düşünüyor çok üzülüyorum..Annelik bu olsa gerek…

Senin bebeklik zamanın çok zor geçti, aslında benimde sağlık açısından annelik tarafında biraz sorunlar yaşandı.. Ellerimi kullanamaz oldum, hamileliğimin 5.ayından beri.. Düşünsene seni ancak 1 metre taşıyabiliyordum evin içinde güvenli yerlerde...Ancak seni kendime güvendiğim zamanlarda kucağıma alabiliyordum… Bu çok zor bir şeydi benim için… Özellikle yeni bir anne için… Ne ise şimdi daha iyiyim o yüzden senin yürümeni sabırsızlıkla bekliyorum…

Canım kızım,
Çok mutluyum, hayatımıza girdiğin için, yaramazlıklar yaptığın için,gülücükler saçtığın için…
Seni çok seviyorum…
Annen,
Türkan


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder