8 Mart 2015 Pazar

Bebek Kurabiyesi

Iş arkadaşım Melike'den aldığım tarifi Mina ile yaptık ve ortaya pastanelerde pişen kurabiyeleri aratmayacak bir tat çıktı.



Orijinal tarifi ben biraz değiştirdim ve çocuk için daha uygun oldu bence.

Hadi o zaman mutfağa!


Buyrunuz ;

Malzemeler ;

1. 1 paket kabartma tozu 
2. 1 adet yumurta
3. 2 bardak tam buğday unu
4. 1 çay bardağı zeytinyağı
5. 150 gr. Tereyağı ( tereyağ oda sıcaklığında olsun, yoksa zeytinyağını duble koyunuz)
6. 1 çorba kaşığı toz şeker 
7. 1 çay kaşığı tuz
8. Orijinalinde yoktu ama ben neden bilmiyorum 1 tatlı kaşığı elma sirkesi koydum. Gerçekten nedenini bilmiyorum, dolaptan yumurta alırken sirke gözüme çarptı, yakışır dedim ve koydum. Bizimki nefis oldu. O yüzden isteğe bağlı.
9. Üzeri için çörekotu

Yapılışı ;
Yağları, tuzu, şekeri, sirkeyi, yumurtanın beyazını ve kabartma tozunu bir kaba koyup karıştırın.
Üzerine tam buğday ununu ekleyin.
İstediğiniz boyutta yuvarlak yaparak tepsiye dizin.



Tek atımlık yuvarlaklar daha iyi oluyor, dağılan bir kurabiye olduğu için yerlere dökülmüyor.



Üzerine yumurtanın sarısını sürün.
Bunun üzerine de çörekotu serpin.


150 derece fırında yaklaşık yarım saat pişirin.
Fırın ayarları değişebildiği için siz pişirme ayarını daha iyi bilirsiniz, yakmayınız minnoşları.

Önce kokusunu içine çeksin, sonra afiyet olsun bebeğinize.


Mina'ya bu harika şef takımını hediye eden sevgili arkadaşım doğum fotoğrafçısı Tuba Sönmezöz' e de tekrar teşekkürler.

Bu kurabiyeleri bu takım ile yapmak çok daha keyifliydi.

Afiyet olsun:))

Not : tuz ve şeker oranına çocuğunuzun içinde bulunduğu aya göre dikkat ediniz. Daha küçük ise hiç koymadan yapabilirsiniz.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder