23 Mart 2015 Pazartesi

Masal Terapi

Ben büyülü bir yolculuğa çıktım, katılmak ister misin yoluma, yolculuğuma?
Çantamdaki katığımı da paylaşırım seninle eğer istersen? 
Yeter bize, sadece hadi gidelim diyecek bir ses gerekir bazen. İşte o ses benim.
Tamam de usulca, öyle büyülü bir dünya göreceksin ki...
Dönmek istemeyeceksin...

Bu büyülü kapının anahtarı Judith Malika Liberman 'da.

Judith Fransız bir masal anlatıcısı.
Bir çok ülkeye seyahat etmiş ve şimdilik son durak İstanbul gibi.
12 yıldır İstanbul'da yaşıyor, büyüklere masallar anlatıyor. Masalların içinde kendi yazdığı şarkıları söylüyor.


Nazım Hikmet Kültür Merkezinde Mart ayı masal gecesinden...
Tahir çalıyor, hepimiz söylüyoruz.


İlk tanışmamızda Kırmızı Başlıklı Kız'ı anlatmıştı, nefesimi tutarak dinledim.
Bir diğer buluşmamızda anlattığı bir masal o kadar gerçekti ki, gözlerimden yaşlar süzüldü...

Şimdi Doğan Novus'tan yeni kitabı çıktı;

Masal Terapi


 
Diyor ki;

"Bu kitap senin için bir pusula olsun diye hayal edildi.
Onu çantanda taşı.
Kendini bir yol ayrımında bulduğunda, kararsızlık yaşadığında, ruhun yolunu kaybettiğinde kitabı çantandan çıkar.
Rasgele bir sayfasını aç.
Ve okumaya başla...
Karşına çıkan masal sana yolunu bulmanda yardım edecek.
Seni masallarla bir oyun oynamaya davet ediyorum.
İçindeki yıldız gözlü oyunbaz çocukla yeniden bağ kurmanın vakti geldi.
Bu bir iyileşme oyunudur.
Bırak masallar sana rehberlik etsin, seni iyileştirsin ve dönüştürsün..."


Judith'in imzası ile geçtiğimiz gün kitap geldi.
Kitabı elime alır almaz bu kitaba hiç başlamak istemediğimi farkettim.
Başlamazsam bitmezdi ki...İçimdeki yıldız gözlü çocuk kulağıma bunu fısıldayıvermişti.
Kalbim güm güm...
Bir sayfa açtım, şöyle diyordu...
"Hayatın anlamı hediyeni bulmaktır.Hayatın amacı onu vermektir."  Picasso

Ben çantamda değil, kalbimin tam ortasında taşıyorum bu kitabı...

Judith, benim çocukluğuma dönüşümün hediyesi...
Hayatın amacı bulduğun hediyeyi vermekse eğer, işte bu kitabı sizinle tanıştırmak istiyorum.
İçinizdeki yıldız gözlü çocuğu uyandırmak için okuyun bu kitabı.

Hatta her ay Kadıköy'de Nazım Hikmet Kültür Merkezi 'nde  yapılan Masal Gecesine katılın.
Öyle bir büyü saracak ki sizi...
Judith'in bana kitabımı imzalarken yazdığı gibi ; Masallar size dost ve yoldaş olacak...

                                            
                                        Judith ile çalıştığımız masal atölyesinden bir kare.


Sevgilerimle,

dinamikanne,
#dinamikanneilemasaltadında










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder