14 Ocak 2014 Salı

Momiji - Mutluluk Saçan Bebekler / Mina'nın Doğumgünü Hediyesi

Bugün çok güzel başladım güne...Aslında pek çok kere güzel başlarım ben günlere.Necati Cumalı'nın bir kaç mısrasını kendime pek yakın bulurum.
"Ben sabahları severim oldum bittim
Sabahları, çocukları, bütün başlangıçları
"Ve şöyle eklemek isterim kendimden bu güzel mısralara...

"Ben sabahları severim oldum bittim

Sabahları, çocukları, bütün başlangıçları"
"Bir de yolu ve yolculuğu
Her sabah yeni bir yolculuk...."

Bu satırlarla beni yazbitmesin tanıştırdı.

Instagrama Mina ile kitapçıda çekilen bir fotoğrafımızı koymuştum.yazbitmesin bu fotoğrafı beğenmişti.
Kimdir diye bakarken, büyülü dünyasında buluverdim kendimi birden.
yazbitmesin zaten o kadar büyülü bir isim ki benim için.
yazbitmesin gerçekten :)
Tam bir kitap kurdu.
Öyle güzel fotoğraflar paylaşıyor ki, insanın sürekli kitap okuyası geliyor.

Ben, Mina doğduktan sonra daha çok resimli kitaplarla haşır neşir olsam da, yazbitmesin'in fotoğraflarını gördüğünüzde yutasınız geliyor kitapları.

Hani çok lezzetli bir yemek yerken doymamayı ister ya insan, ya da ikinci bir midem olsaydı da daha fazla yiyebilseydim diye düşünürüz bazen...
Nasıl?
Kimse böyle düşünmüyor mu?
Yeme potansiyelim çıktı desenize ortaya.
Neyse canım, ben süt veren kadınım.Olacak o kadar :)

yazbitmesin'in instagramdaki paylaşımlarını görünce keşke çoook zamanım olsa ve dünyadaki bütün kitapları okusam diye geçiriyor insan içinden...

Bir paylaşımında momiji'leri  koymuştu.O paylaşımda tanıştım bu dünya tatlısı koleksiyon bebeklerin serisi ile...


Momiji, 2005'te Warwickshire'da kurulmuş bir İngiliz markası.

İlhamını arkadaşlıktan ve hayatımızdaki küçük mutluluklardan alıyor.
 Momiji koleksiyon bebeklerinin altında mesaj saklama haznesi ve içinden çıkan boş bir not kağıdı var. 
instagram'da #momijisevgiyiyay başlığı altında bir çok fotoğraf paylaşılıyor.

Söz uçar, yazı kalır mottosuna inandığımdan bu beni çok etkiliyor.

Tümü reçineden yapılıyor ve el boyaması.Yani fabrikasyon değil, hepsi el emeği, göz nuru...
Hepsi orijinal ve birbirinden farklı.Hepsinin başka türlü bir sevgi ile yapıldığını düşünüyorum.

İşte bu yüzden, Mina'nın ilk yaş doğumgünü hediyesi olması gerektiğini düşünüyorum.Çünkü mutluluk saçıyor bu güzel bebekler.

Benim göbek adım Upendo...

Upendo; Swahili dilinde Sevgi Saçan demek. ( u-sen , pendo- sevgi saçan)Gençlik yıllarımın başlarında Tanzania'lı olan  arkadaşlarım bana bu ismi uygun görmüşlerdi.

Kendime yakın buluveriyorum bu güzel bebekleri...

Evet, oyuncak değiller, koleksiyon yapmak için uygunlar ancak içine yazacağım mesaj ile ölümsüzleşecek.
Mina, okuma yazma öğrendiğinde onun için yazdığımız yazıyı okuyacak...Hele bir de doğum günü güzeli var ki, o bambaşka...
Mina ile yarışır bu güzeller...Kimin gözler daha çekik diye...
İşte böyle, bazı insanlar güzel şeyler katar hayata...
Yakından tanımasanız, oturup bir kahve içmesenz bile, varlıkları sizin hayatınızda bir hikayeye vesile olur...

"Şu küçücük yumurta kadar şeylere bu kadar anlam yüklemek de neyin nesi" diye düşünen insanlar da olacaktır elbette.
Ama o zaman hayat bomboş geçmez mi?

#momijisevgiyiyay 
dinamikanne





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder