28 Ocak 2014 Salı

Anne Sütünün Bir Damlası Bile Ziyan Olmamalı


Bir kaç konu var dayanamadığım.Aksi olduğunda kendim olmaktan çıktığım.
Bunlardan bir tanesi; anne sütünün ziyan edilmesi...

Mina, 1 yaşında ve hala anne sütü alıyor.
Ofiste bir kere çekiyorum.
Buzlukta bir-iki hafta kahvaltısını idare edecek kadar var.
Çok şükür.Çok mutluyum bununla ilgili.Ne kadar şükretsem az.
Sütüm çok olsun diye olumlama düşünceleri yaptım,şelale görsellerini düşündüm...Neler neler...
Hepsinin de çok faydasını gördüm.

Mina,1 yaşına kadar anne sütü aldı ve devam ediyor.
O kadar işin arasında süt çekmeye çalışıyorum ofiste.
Çekenler bilirler, zahmetli bir şeydir.Zahmetini de geçtim, çok değerli bir şey.
Her annenin sütü kendi çocuğunun ihtiyaçlarına göre  üretiliyor.
İhtiyaca göre üretilen, benzersiz, yeryüzündeki tek besin.
Diğer bir deyişle mucizenin ta kendisi.

Harika bir bebek hemşiremiz vardı. Eve ziyarete geldiğinde çok detaylı bilgiler vermişti.
Zerrin Uçok.Bu ismi unutmayın ve doğum sonrasında destek alacaksanız bu isim O olsun!
Hayat koçluğunu kendisine misyon edinmiş, her tarafından huzur akan, engin bilgili harika bir kadın.
Lohusalıkta anneanne, babaanne terapisinden tutun, tüm hayata dair yaklaşık 2 saat sohbet ettik.Biz sohbet ederken de Mina'nın rutin kontrollerini yapmıştı.
Sonra başım sıkıştığında hep aradım onu.
Mina'yı onun verdiği püf noktaları ile büyüttüm ve faydasını çok gördüm.
Hiç pişik olmadı.
Uykusu hep düzenliydi.
Sakin bir bebekti.
Gaz sorununu çok rahat atlattık vs...
Hiç hasta olmadı maşşallah...
Ateşi çıktığında ne yapmamız gerektiğini çok iyi biliyorduk.
Buradan da teşekkürler olsun o ışık kadına!

Anne sütü 6 aya kadar buzlukta saklanabilir ancak önerilen tüketim şekli; aylık olarak devir daim yapmaktır.Yani sütünü çek, at buzluğa, 6 ay sonra al kullan değil.
Eğer çok fazla stok varsa o stokları kullan, çektiğin yeni sütü buzluğa at.
Çünkü, sütün içeriği her ay çocuğun ihtiyaç yapısına göre değişir.Aylık olarak sütleri takip etmek gerek.

Diğer altın kural 3-3-3 kuralı.
Oda sıcaklığında 3 saat, dolapta 3 gün, buzlukta 3 ay kalabilir.Buzlukta 6 aya kadar da saklayanlar var.
Bir de "bain marie" ile bir kez ısıtılmış süt, bir kez daha ısıtılmaz ya da dondurulamaz.
Buzluktan çıkan süt, bitecek.Başka yol yok!
O yüzden, buzluğa sütleri depolarken genelde 50 - 75 cc civarında poşetlere koyup kaldırıyorum.
Çünkü hiç tahammülüm yok boşa giden süte, gerçekten dayanamıyorum.
İçim gidiyor...
Bugüne kadar hiç boşa gitmedi.
Mina ile ilgilenen ablamız, ısıttığı sütün bir kısmını Mina içmek istemediğinde bu kalan miktarı çorbasına ekliyor ve öyle içiriyor.

Dün akşam eve geç gittim.
Babası buzluktan alıp,süt ısıtmış.
Buraya kadar her şey normal.
Tezgahın üzerinde 2 poşetin açılmış olduğunu gördüm.
Sakinliğimi koruyarak babasına; "neden 2 poşet açtın" dedim.
"Mina, bir poşeti anında hüpletiyor" dedi.
"Bunları bağışıklık sisteminin( doğal immunofortis) güçlenmesi için depoluyorum, doyumluk değil, tadımlık" diye çıkıştım babasına.
En azından Haziran'a kadar, bu pis hastalıklı kışı anne sütü vererek geçirmek hedefim.
2 poşet süt açılmıştı ancak Mina, babasının ısıttığı sütü içmemişti.
"İçmedi dişi çıkıyor galiba, keyfi yok" dedi.
Çok sinirlendim ve bu sütü Mina'ya içirmenin bir yolunu bulmasını söyledim.
2 torba süt...Öyle dedenin hacı yağı gibi bol bol kullanamazsın diye geçiriyordum içimden...
Mina'ya sütü verdiğimde içti.
Babası biberonun sonuna kadar yardım etti.
Ben de rahatladım.
Gerçekten en kızdığım şey, bu mucizenin bir damlasının bile boşa harcanması.

Neyse ki Mina sütü içti; süt bitti, kavga bitti!Babasını gerçekten çok seviyormuş, kurtardı dün akşam benim hışımımdan :)

İkisini de canım,canım,canım benim.

Sağlıklı günlere,
dinamikanne




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder