24 Haziran 2014 Salı

2 kilo karpuz alabilir miyim?

Bu cümlenin anlamı derindir benim için. 
Bütün karpuz alışverişlerimde aklıma gelen, istisnasız beni gülümseten...
Bence oldukça hüzünlü bir yandan da çok masum bir hikaye.
Çocuktum ben, 6-7 yaşlarımdaydım.
O zamanlar çocuklar bakkala, komşuya, sokağa ve hatta pazara bile gönderilirdi.
Bir gün kıvırcık, dereotu, nane almam için annem beni sabit pazara gönderdi.
Dediklerini aldım.
Birazcık param kalmıştı.
Tezgahta karpuzları gördüm.
Ben sürpriz yapmayı çok severim.
O zamanlar için eve karpuz alıp götürmek büyük sürpriz olacak diye düşünmüşüm sanırım.
Karpuzun kilosu 0,5 liraydı.Bende 1 vardı.
Hesap ettim 2 kilo alabiliyordum.
Hemen tezgahın arkasında duran pala bıyıklı amcaya "merhaba 2 kilo karpuz alabilir miyim" demiştim.
Karpuzcu önce baktı bana, sonra bir kahkaha patlattı.
"Ne oldu, neden gülüyorsunuz" dedim.
Yan tezgahtaki salatalıkçıya anlattı durumu, salatalıkçı da bastı kahkahayı.
Onun yan tarafındaki domatesçi "ne oldu" diye sordu bu sefer salatalıkçı anlattı ona durumu domatesçi de bastı mı kahkahayı.
"Komik bir şey mi var, 2 kilo karpuz lütfen" diye yineledim isteğimi.
Sonra birden bire pazarda bir sürü sebzeci&meyveci toplu halde kahkaha atıyordu.
Neyse çok geçmeden karpuzcu "git babana anlat, 2 kilo karpuz almak istediğini söyle baban sana anlatsın neden alanadığını" demişti.
Biraz sinirlenmiştim.
Acaba elma mı alsaydım 1 liraya?
O ne kadardı ki?
Yok yok bütün pazarı baya bir eğlendirmiştim, 2. bir şey daha olsun istemedim ve ne olduğunu anlamadan eve döndüm.
Durumu babama anlattım, karpuzun istediğin kilo kadar alınamayacağını, karpuz ne kadar kilo çekerse o kadar para ödemek gerektiğini anlattı.
Sonra babamla pazara tekrar gidip karpuz aldık mı almadık mı hatırlamıyorum.
Ama pazarcıların çok eğlendiğini hatırlıyorum.
Belki o amca bende bu kadar büyük bir anı olacağını düşünmemiştir bu karpuz olayının.

Belki o amca bana yarım karpuz kesip verseydi "çocuğun hevesi kırılmasın" diye ya da "sen al bu karpuzu ama bana sonra şu kadar daha para getirmen gerek deyip karpuz satışının mantığını anlatsaydı  daha mı iyi olurdu diye düşündüm.
Bilemedim.

Karpuz aynı zamanda yaz demektir.
Özellikle pikniklerde su kenarındaysan soğusun diye suyun içine koyduğun güzelliktir.
Dilimler yendikten sonra suda yüzdürdüğün hayali gemilerdir.

Mina'nın bayılarak yediği en güzel kırmızıdır karpuz.


Hoşgeldin sıcak,
Hoşgeldin yaz, 
Sevgiyle,
dinamikanne








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder