17 Şubat 2015 Salı

Büyüme ağrısı & atağı nedir?

Büyüme ağrıları özellikle 3-12 yaş çocuklar arasında gözüken kemik ağrılarına verilen isimdir.

Her ağrı büyüme ağrısı olmayabilir.
Bu ağrılar çok önemlidir ve dikkate alınmalıdır. Bu ağrıların yanı sıra farklı şikayetler söz konusu ise vakit geçirilmeden bir ortopediste başvurulmalıdır. Lösemiye kadar gidebilecek ciddi rahatsızlıklara yol açabilmektedir.

Dün gece öğrendim bunların hepsini.
Mina bu aralar uyku saatinde türlü bahaneler buluyor uyumamak için.
Anne su, anne çişim geldi, anne bana masal anlatsanaaa, anne, anne, anne.
Eğer babası gelmişse sonra babaya sarıyor.
Dün gece de böyle oldu.
Üzerine bir de "ömer ağabeyime gidiceeaaamm" dedi. 
Saat 21:50.
Tam yatağa girmek üzereyiz, nasıl istekli ve nasıl içten. "Anne  mütfen ömer ababeyime götürür müsüüün" dedi.
Mütfen deyince akan sular durur.
Komşuya indi, 10 dakika sonra gel dedim, tamam dedi.Yarım saat sonra geldi ama yine mutsuzdu, daha fazla vakit geçirmek istiyordu Ömer ile.
Yattık, yine aynı rutin.Su, çiş, masal...
Sonra dedi ki ayağım ağrıyor, ama nasıl bir ağlamak.
Ne yapacağımı şaşırdım.
Dışarda kar fırtınası, yerler buz.
Acıbadem Hastanesini aradım, Ortopedist doktoruna durumu anlattım.
Bir anne olarak içimi rahatlatmak istiyordum.
Tamam "büyüme ağrısı" bu geçer demesi rahatlatacaktı beni.
Durumu anlattım ve doğal olarak net bir şey söyleyemedi. Çocuğu görmesi gerekiyordu.
Aldığım ilk yardım eğitimlerinden de kırık ve çıkık olsa duramaz diye biliyordum ama çocuklarda durum daha farklı olabiliyor.

Uyuduk, 3 saat sonra uykusunda dönerken uyandı ve bacağım acıyor dedi.
Hareket halinde mi acıyor yoksa ani kramp mı giriyor bilemedim.
Sonra hastaneye gitmeye karar verdik ve Acıbadem hastanesine gittik.
Muayene oldu, doktor herhangi bir bulguya rastlamadı.
Emin olmak adına da gösterdiği sağ bacağından röntgen çektirdik.
Çok şükür röntgende de bir şey çıkmadı.

Ek şikayet olarak; ateş ve bacakta morluk çok önemli şikayetler. Eğer bunlar olursa muhakkak tekrar görüşelim dedi.Sevimsiz hastalıklar için önemli göstergelermiş.

Sonra eve geldik, baba bana bir şeyler ver dedi yemek için, elma ve börek yedi. Sabah 6'ya kadar oynadı oyuncakları ile, sonra hep birlikte yattık yine.
Kendi oyununu oynarken rahatt, ağrısı geçmiş gibiydi.
Dinamikannenin dinamik kızı, karda dolaşmak istemiş canı ve gece çıkmak için böyle bir bahane yaratmış diyorum ve kötü düşünmeden bu süreci noktalamak istiyorum.

Elbette yine takipteyim.
Halk arasında bilmem nedir geçer sözlerine aldırış etmeyin, büyüme gelişiminde çocuklarınızı iyi gözlemleyin.

Eğer büyüme ağrısı tanısı ise hafif masaj, yüzme ve jimnastik iyi geliyormuş.

Bu fotoğraf da bu telaşlı geceyi temsilen burada dursun o zaman...

Anne olmak her şeyi bir arada düşünmektir,
Onu telkin ederken doktora şikayeti anlatmak, aynı zamanda yoktan oyunlar varedebilmek ve en önemlisi de için kan ağlarken çok güçlü gözükmektir.

Allah dünyadaki tüm çocukları korusun!










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder