14 Mart 2013 Perşembe

Kendine İyi Bak Denmez Saçma !

bu yazı, bu şarkı ile tavsiye edilir.
http://fizy.com/#s/125b25

Doğuruyorsun, bitmiyor.Daha zor oluyor hayat.
Hayır, bebeğe bakmaktan, özgürce hareket edememekten, akşam ne pişecek diye düşünmekten,emzirmekten, altını temizlemekten, ağladığında nesi var acaba diye düşünmekten,gazını çıkartmaktan, aşılarından, doktor kontrolllerinden, gece uykusu-uykusuzluğundan,  aynı anda bin tane şey düşünmekten bahsetmiyorum.
Bunların hepsini ne büyük aşkla yapıyorum bir bilseniz.
Hayatım boyunca, hiç bu kadar mutlu olmamıştım.

Hamileyken son dönemde gestasyonel diyabet çıkmıştı.
Diyete girip, kan şekerimi dengelemeye çalıştım.Çok da başarılı oldum, bir kaç skor dışında.
196 şekeri de gördüm,70 şekeri de. 125 civarında seyrettim genelde.

Doğumdan sonra bir kaç defa çikolata partisi verdim kendimce.Sınırsızca yedim.
Çünkü o kadar zor bir şey ki, bir şeyden yoksun olmak.
Resmen bunun hayali ile yaşadım doğumdan önce son 1 ay.

Mucizemiz geldi.
Doğum sonrasında gaz yapmayan yiyecekler tüketmelisin.
Gaz, sütten bebeğe de geçiyor ve çaresiz çığlıklar ile doluyor evin içi.
Kış olduğu için sebzelerin bir çoğu gaz yapıyordu.
Karnıbahar, brokoli, kereviz vs.
Daha çok et ağırlıklı beslendim.
Baklagil de yiyemiyorsun.Nohut, Mercimek, Fasulye, Barbunya...
Bezelyede şeker var.Tercih etmiyorum.
E ne kaldı geriye?
O yüzden zorlanıyorum yemek pişirme konusunda.
Canım nasıl nohut yemeği istiyor bir bilseniz.
Sıcak,iyi pişmiş nohutlar, tane tane.
Salçanın kırmızısı, nohut yemeğini daha da cazibeli kılıyor.
Ye beni diyor.Ama yemiyorum:(
Yanında pirinç pilavı ve cacık.

Ya da bir akşam, orta pişmiş etin yanında bir kadeh kırmızı şarap.
Makarnanın yanına da olur, sorun değil.
Belki yemek sonrasında,  kahveye eşlik edecek bir ince sigara.
Ama bunlar da yok.

Annelik zor.Hep bebeğin için yaşıyorsun.
Yediğin, içtiğin her şey ona geçiyor çünkü.
Daha fazla dikkat ediyorsun kendine.
Babalık da zor.Endişeler taşıyorsun, yeni hayata ayak uydurmaya çalışıyorsun.
Mina'nın babası harika bir baba.
Çok ilgili, bana çok destek.
Tek bir kırgınlığım var.
Sigarayı azaltmış olmasına rağmen, hala bırakamamış olması.
Bu beni çok üzüyor.
Her akşam eve gelir gelmez, duşunu alıyor, dişlerini fırçalıyor, gargaralar yapıyor Mina'ya zararı olmasın diye.
Ama yetmez ki.
Çocuk sahibi olmak demek ;
Allah'ın verdiği canı emanet almak demek.
Bu tek cümle, ebevyn olmanın yüceliğini anlatıyor bence.
Bu yüzden kendi canına, sağlığına da dikkat etmen gerekiyor.
Kendinden sorumlu değilsin sadece, bir cana bakıyorsun.
Onunla, uzun, sağlıklı bir hayat sürmek için de bazı şeylerden vazgeçmek gerekiyor.

bu yazıyı okuyan sevgilim, azalttığı sigaradan tamamen kurtulur belki.
dumansız, sağlıklı günlerle,

dinamikanne





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder