31 Mart 2013 Pazar

İlk Çeyrek Bitti : Mina 3 aylık

 İyi ki doğdun canım kızım.
Uzuuuun, sağlıklı, harika bir ömrün olsun inşallah.

Tam 3 ay oluyor.3 ay önce,şu sıralar doğum dalgalarını hissediyordum.
Fatih ve 4 abla başımda geri sayım yapıyorduk.
2012'de doğurmama geri sayımı.
Yıl kaybetmesin diye, 2013'te doğurmak istediğimi söylemiştim doktora.
Bunu beklerken de normal ve doğal doğumla dünyaya geldi Mina 1 Ocak, 00:50'de.

3 ay nasıl geçti anlamadım.
Harika bir bebek.
İlk 10 gün zor oldu, benim toparlanma sürecimdi bu süre.
Mina'nın hiç bir zorluğu olmadı.

2.840 gr, 48 cm olarak dünyaya geldi.(erken  doğum, 35+7nci haftada )

Kilosu düşük olduğu için emzirme konusunda çok azimliydim.
Her 2 saatte bir yaklaşık yarım saat besliyordum.
Emzirme işi, sabır işi.

3. gün göbeği düştü.
Hastanede rutin doktor kontrolünde doktorun elinde kaldı :)

15.gün sonunda gaz problemi başladı.
Rezene çayı ve Nurse Harvey's şurup ile bu dönemi de sorunsuz atlattık.
3 ay sonra kendi gazını kendisi çıkartabiliyormuş, bizde de aynı şekilde oldu.

20. gün ilk gezmemize çıktık.(doktor kontrolleri dışında)
Kuzeni Duru'nun doğum günüydü.

38. gün de kırk banyosunu yaptırdık.
40. gün "hoşgeldin mevlütünü" okuttuk.

40. gün sonrasında Mina'da ben de müthiş rahatladık.
40 çıkması diye bir şey var gerçekten.

40 çıktı, çekirdek aile kaldık evde.
10 şubat 2013.
 Kendime bebek bakma konusunda güvenim tamdı ancak yine de endişelerim yok değildi.
Tek başıma emzirirken,süt boğazında kalırsa ya da bir şey olursa ne yapacaktım.
Evde birilerinin olması, güven veriyordu.
Çözümü "Allah'a Emanet" sözünde buldum.
Sakin olmak, panik yapmamak ve "Allah'a Emanet" etmek.
Bu süreci de sorunsuz atlattık.
İyice alıştık birbirimize.

2 Mart'ta ilk restaurant yemeğimizi yedik.
Sushico :)
Çekik gözlü, japon balığımız ile başka bir yer düşünülemezdi ilk yemek için.

10 Mart'ta ilk sahil gezmemize çıktık.
Çekirdek aile :)
O gün bahar gelmişti.
Sonraki günlerde de tek başıma Mina'yı sahile indirdim.

Yolu, yolculuğu o kadar çok seviyor ki çıkar çıkmaz uyuyor.
Bize yükü olmuyor hiç.
Aramızda anlaşma yapıyoruz.
Bu anlaşmaya uymadığını hiç görmedim.
Annesine her zaman yardımcı, müthiş bir bebek.

Şu anda 6 kilo, 60 cm.

Mina...
Tarifsiz bir şey.
Anlatamıyorum onun için hissettiklerimi.
İyi ki var.

Bir kaç gündür, koyun koyuna uyuyoruz.
İşte bu var ya, bu an için insan her şeyden vazgeçer.

Genel olarak ilk çeyreği çok güzel kapatıyoruz :)
2. çeyrek daha iyi olacak inşallah.

sevgiyle
dinamikanne










2 yorum:

  1. Bundan sonrası daha eğlenceli olmaya başlayacak:)))

    YanıtlaSil
  2. her anı eşsiz :)
    bugün 3. ay bitti ya, ilk senin aldığın tulumu giydirdim.
    Aytül teyzesi gibi pozitif olsun :)
    Artık 3-6 aylıkları giydirmeye başladım :)

    YanıtlaSil