12 Aralık 2013 Perşembe

Sana Kek Yaptım !

Bu yazı bu şarkı ile tavsiye edilir.
http://www.dailymotion.com/video/x8u2y_nil-karaibrahimgil-kek_music

Kek...Bunu söylediğimde dumanı üzerinde, mis gibi kokan şöyle bir şey canlanıyor gözümde...


Şarkısı bile var, niye yazısı olmasın ki dedim.
Bu kek, öyle bildiğiniz keklerden değil.
Ben adını "ikame kek" koydum.
Çünkü bir çok şeyin yerini daha sağlıklı şeylerle değiştiriyorsunuz ve sonrasında bebekler bile yiyebiliyor.
Mina 11,5 aylık.
Şu ana kadar hiç şekerle tanışmadı.
Tanışmasın da...Ne kadar geç, o kadar şahane...
Ekmek de yemiyor.
Aslında bayılıyor, bir kaç kez verdiğimde bayılarak yedi ama aynı şekilde ekmek ile de ne kadar geç tanışırsa o kadar şahane yine bence.
Dün çok özel bir tarihti.
11.12.13 tarihi, tarihe de geçsin diye Mina'ya kek yaptım.
Bu tarih sadece kek yediği tarih olarak geçmeyecekti kayıtlara, bir de kar ile tanıştı Mina.
İstanbul'a 2013 son çeyreğinde ilk kez kar yağmıştı.
Ve karda yapılabilecek en güzel şeylerden biri kek yapmaktır.

Mina büyüdüğünde ve okuldan döndüğünde evde her gün sıcacık kekler, kurabiyeler pişsin istiyorum.
Evi ev yapan bence mutfakta pişen yemek kokusu.
Okuldan gelir ve mutfakta kurabiyesini sütüyle tüketirken gününün nasıl geçtiğini konuşuruz...
"Bu günler de gelir mi" demiyorum artık.Zaman öylesine hızlı akıyor ki...

Neyse gelelim keke.
-3 yumurta
-1 su bardağı süt
-1 yarım çay bardağı pekmez
-5 adet kuru incir (10 dakika sıcak suda bekletilmiş)
-1 adet portakalın kabuk rendesi ve suyu
-1 paket vanilya
-1 paket kabartma tozu
-2 su bardağı Tam Buğday Unu
-1 çay bardağı zeytinyağı
-ceviz

Altın Kural :
1-  Yumurtaları tek tek kırarak çırpıyoruz ilk etapta.Ne kadar çok çırpılırsa o kadar lezzetli kekler.
2-  Kabartma tozunu en son koyuyoruz ki özü çırpıla çırpıla gitmesin.
3-  Unu, vanilyayı ve kabartma tozunu elekten eleyerek ekliyoruz ki havalansın malzemeler ve daha güzel kabarsın.

Sırasıyla, yumurtalar çırpılsın.Süt ,pekmez, portakal suyu ve kabuğunun rendesi,pekmez, vanilya,zeytinyağı iyice karıştıktan sonra un eklenir.Kıvamı hafif sıvı olacak.
En son kabartma tozu eklenir.Ceviz ve ince doğranmış incir ve/ veya üzüm eklenir ve 180 derece önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 35 dakika pişirilir.

Keki Mina ile beraber hazırladık, pişerken 15 dakika şekerleme yaptı.
Uyandığında kek hazırdı.
İlk kez tadacaktı.
O vakit babası geldi ve babasına keki gösterdi.
O bile yiyeceğine inanamıyordu sanırım.


Cafe Mina'da kekin fiyatı biraz pahalı olsa da lezzetine diyecek yoktu.
Ertesi gün, bir miktar ofise getirip hem arkadaşlarıma tattırdım hem de Mina ile yakın yaşlarda olan bir arkadaşımın çocuğuna verdim.
Küçük bir dilim yemesinde hiç bir sakınca yok bence.
Tek paketli ürün karbonat ve vanilya.
Bunları yerine soda kullanarak da keki son haline getirebilirsiniz.


Hmmmm, nasıl bir şey ki bu, bakalım tadınaaaa!
Afiyet olsun.

Mis kokulu kurabiyeli&kekli günlere,
dinamikanne

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder